1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Powiatowy Urząd Pracy w Słupcy (dalej: PUP) reprezentowany przez Dyrektora PUP, z siedzibą w Słupcy, ul. Piastów 2, 62-400 Słupca, dane kontaktowe: numer telefonu 63 275 14 44, fax 63 275 14 44, adres email: pup@pup-slupca.pl.
2. W sprawach związanych z Pani/Pana danymi proszę kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, dane kontaktowe: adres email: iod@comp-net.pl.
3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu:
- rejestracji w ewidencji osób bezrobotnych i poszukujących pracy Powiatowego Urzędu Pracy w Słupcy oraz umożliwienia korzystania ze świadczeń z tytułu bezrobocia, usług i instrumentów rynku pracy oraz innych form pomocy określonych w ustawie z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy oraz aktach wykonawczych do tej ustawy - zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. c oraz art. 9 ust. 2 lit. b RODO,
- zawarcia i wykonania umowy, na podstawie wniosku zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. b RODO,
- wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze w tym m. in. dochodzenia roszczeń, archiwizowania danych – na wypadek potrzeby wykazania faktów zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
4. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą wyłącznie podmioty uprawnione do ich uzyskania na podstawie obowiązujących przepisów prawa w ramach konkretnego postępowania, podmioty publiczne, instytucje rynku pracy, pracodawcy, instytucje szkoleniowe, realizatorzy działań aktywizacyjnych, organizatorzy stażu, jednostki medycyny pracy, członkowie Powiatowej Rady Rynku Pracy w Słupcy, komornicy, banki, jednostki prowadzące działalność pocztową oraz podmioty, z którymi Administrator zawarł umowy powierzenia danych (w tym dostawcy oprogramowania i systemów informatycznych).
5. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji wskazanych powyżej celów przetwarzania i w czasie określonym przepisami prawa, tj. okres przechowywania danych osobowych w przypadku akt osobowych bezrobotnych i poszukujących pracy – 50 lat, umów – zgodnie z warunkami umowy. Zasady archiwizacji dokumentów oraz okres ich przechowywania określa instrukcja archiwalna oraz jednolity rzeczowy wykaz akt.
6. W związku z przetwarzaniem przez PUP Pani/Pana danych osobowych, przysługują Pani/Panu, z zastrzeżeniem przepisów RODO:
- prawo dostępu do treści danych, na podstawie art. 15 RODO,
- prawo do sprostowania danych, na podstawie art. 16 RODO,
- prawo do usunięcia danych, na podstawie art. 17 RODO,
- prawo do ograniczenia przetwarzania danych, na podstawie art. 18 RODO,
- prawo do przenoszenia danych, na podstawie art. 20 RODO,
- prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych na podstawie art. 21 RODO.
7. W przypadku uznania, że przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy RODO przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
8. Podanie danych jest obowiązkiem wynikającym z ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy. Konsekwencją niepodania danych osobowych będzie brak możliwości dokonania procesu rejestracji oraz udzielenia przez PUP pomocy bezrobotnym i poszukującym pracy, o których mowa w ustawie.