Aktualności

Nowa usługa komunikacji w polskim języku migowym (PJM)

Uruchomiono nową usługę, która umożliwia uzyskanie informacji o rynku pracy również przez osoby niesłyszące lub słabosłyszące posługujące się językiem migowym.

Usługa realizowana będzie przez Centrum Informacyjne Służb Zatrudnienia Zielona Linia za pośrednictwem platformy do rozmów video MS Teams i jest dostępna od 1 sierpnia 2022 r. Nowy kanał komunikacji obsługiwany będzie przez konsultanta Zielonej Linii ze znajomością języka migowego (PJM).

Oprócz znanych dotąd form kontaktu z konsultantami Zielonej Linii (telefon, czat, e-mail), teraz informacje o rynku pracy mogą uzyskać również osoby niesłyszące lub słabosłyszące, posługujące się polskim językiem migowym (PJM).

Do kogo skierowana jest usługa?

Usługa jest skierowana do osób niesłyszących i słabosłyszących, które znają polski język migowy (PJM) i które chcą uzyskać informacje o rynku pracy.

Jak skorzystać z usługi?

Są dwa sposoby na wykorzystanie komunikacji w języku migowym:
  1. Porozmawiaj z konsultantem Zielonej Linii, który zna język migowy, przez Internet. Połączenie jest możliwe z dowolnego miejsca i nie wymaga wizyty w urzędzie pracy.
  2. Jeżeli podczas wizyty w urzędzie pracy potrzebny Ci będzie tłumacz języka migowego, pracownik urzędu pracy połączy się z naszym konsultantem, który będzie tłumaczył rozmowę na język migowy.

Dzięki komunikacji wjęzyku migowym każda osoba zainteresowaną tą formą kontaktu uzyska potrzebne informacje dotyczące rynku pracy oraz usług powiatowych i wojewódzkich urzędów pracy.

Połączenie z konsultantem możliwe jest z adresu: https://zielonalinia.gov.pl/zl-migowy.

Pod tym adresem dostępna jest również informacja nt. wymagań technicznych niezbędnych do realizacji połączenia.

Menu Display

Zapisz się na newsletter w wybranej kategorii

Brak dostępnych newsletterów