ZARZĄDZENIE NR 36/2024
DYREKTORA POWIATOWEGO URZĘDU PRACY W SŁUPCY
z dnia 2 grudnia 2024r.
w sprawie wprowadzenia Regulaminu korzystania z strony Facebook i Instagram
Powiatowego Urzędu Pracy w Słupcy
Na podstawie § 5 ust. 1 i ust. 2 pkt 9 i 11 Statutu Powiatowego Urzędu Pracy w Słupcy nadanego uchwałą Nr XIX/123/08 Rady Powiatu Słupeckiego z dnia 27 czerwca 2008 r. w sprawie nadania statutu Powiatowemu Urzędowi Pracy w Słupcy (Dz. Urz. Woj. Wielkopolskiego Nr 129, poz. 2375) zarządza się, co następuje:
§ 1. Wprowadza się Regulamin korzystania z strony Facebook i Instagram Powiatowego Urzędu Pracy w Słupcy, stanowiący załącznik do niniejszego zarządzenia.
§ 2. Zarządzenie podaje się do wiadomości przez zamieszczenie na stronie: internetowej Powiatowego Urzędu Pracy w Słupcy (slupca.praca.gov.pl) oraz Facebook (https://www.facebook.com/PUPslupca/), Instagram (https://www.instagram.com/pup_slupca/)
§ 3. Wykonanie zarządzenia powierza się kierownikowi Działu Organizacyjno-Administracyjnego.
§ 4. Zarządzenie wchodzi w życie po upływie 7 dni od dnia zamieszczenia
Załącznik do zarządzenia Nr 36/2024
Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy w Słupcy z dnia 2 grudnia 2024r.
Regulamin korzystania z strony Facebook i Instagram
Powiatowego Urzędu Pracy w Słupcy
- Regulamin określa ogólne zasady korzystania z strony Facebook i Instagram Powiatowego Urzędu Pracy w Słupcy z siedzibą ul. Piastów 2, 62-400 Słupca, zwanego dalej PUP w Słupcy.
- Przed rozpoczęciem korzystania z strony Facebook i Instagram PUP w Słupcy Użytkownicy są zobowiązani zapoznać się z treścią niniejszego Regulaminu. Podejmując jakiekolwiek czynności w ramach strony Facebook i Instagram PUP w Słupcy Użytkownik potwierdza, że zaznajomił się z treścią niniejszego Regulaminu oraz zobowiązuje się do przestrzegania jego postanowień.
- Strona Facebook – strona na portalu społecznościowym Facebook zarządzana przez PUP w Słupcy, dostępna pod adresem: https://www.facebook.com/PUPslupca/;
- Strona Instagram - strona na portalu społecznościowym Instagram zarządzana przez PUP w Słupcy, dostępna pod adresem: https://www.instagram.com/pup_slupca/;
- użytkownik – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, która odwiedza i korzysta z strony Facebook i Instagram, w szczególności poprzez skorzystanie z funkcji „Polub" lub „Obserwuj" oraz poprzez dodawanie własnych treści w ramach strony Facebook i Instagram;
- treści – wszelkie komentarze, wypowiedzi, materiały, informacje i dane (tekstowe, graficzne, audio, audiowizualne bądź wyrażone w inny sposób) umieszczane na stronie Facebook i Instagram.
- Strona Facebook i Instagram nie stanową oficjalnej drogi komunikacji z PUP w Słupcy, służą wyłącznie celom informacyjnym. Strony nie są oficjalnym kanałem do składania pism, wniosków, skarg, czy inicjowania jakichkolwiek innych działań formalnych związanych z zadaniami PUP w Słupcy. Wszelkie treści o wskazanym powyżej charakterze oraz ewentualne zgłoszenia należy kierować bezpośrednio do PUP w Słupcy lub za pośrednictwem oficjalnych środków komunikacji przewidzianych w przepisach powszechnie obowiązującego prawa.
- Strona Facebook i Instagram stanową środek komunikacji do przekazywania informacji o działalności i wydarzeniach organizowanych przez PUP w Słupcy oraz służą do promocji usług, wydarzeń i realizowanych projektów.
- Administratorem strony Facebook i Instagram PUP w Słupcy jest informatyk tej jednostki, to on odpowiada za zarządzanie dostępem do stron oraz przyznawanie uprawnień osobom, które mają możliwość publikowania treści na stronach.
- Wszelkie treści oraz materiały publikowane na stronie Facebook i Instagram przez Administratora i osoby z dostępem są własnością PUP w Słupcy (z wyłączeniem materiałów, na których publikację Administrator uzyskał zgodę lub uzyskał licencję) i podlegają ochronie.
- Użytkownik zobowiązany jest do korzystania z strony Facebook i Instagram w sposób zgodny z Regulaminem, obowiązującymi przepisami prawa, ogólnymi zasadami korzystania z sieci Internet, zasadami współżycia społecznego oraz celami utworzenia strony Facebook i Instagram.
- Użytkownik ponosi wyłączną odpowiedzialność za zamieszczanie przez siebie treści na stronie Facebook i Instagram, w tym za dostarczanie treści naruszających prawa osób trzecich, ich dobra osobiste oraz prawa własności intelektualnej. Publikowane treści stają się wiadomościami publicznymi z wszelkimi tego prawnymi konsekwencjami ich publikacji.
- Za naruszenie postanowień Regulaminu uznaje się zamieszczanie:
2) wpisów zawierających:
- treści, zarówno tekstowe jak i graficzne, o charakterze: pornograficznym, erotycznym, powszechnie uznawanych za obraźliwe, wulgarne, brutalne, rasistowskie, homofobiczne, nakłaniających do przemocy i nienawiści oraz naruszających prawa osób trzecich,
- informacje nieprawdziwe oraz wprowadzające w błąd,
- pomówienia, oszczerstwa wobec osób czy podmiotów,
- promocję ideologii o charakterze totalitarnym,
- agitację wyborczą,
- treści naruszające prawo oraz zasady współżycia społecznego,
- treści o charakterze komercyjnym, reklamowym lub promocyjnym firm lub marek, które nie są zgodne z zakresem działalności PUP w Słupcy, w tym promowania firm lub marek w sposób niezgodny z określonymi wytycznymi serwisu internetowego Facebook ora Instagram,
- dane nieprawdziwe lub przeinaczone, celowo wprowadzające w błąd, szokujące i budzące kontrowersje,
- informacje sfabrykowane i sprzeczne, oraz przedstawiające fakty selektywnie bądź w nieodpowiednim kontekście, skutkiem czego odbiorca może być wprowadzony w błąd lub niezwiązanych z głównym celem strony Facebook i Instagram.
- Użytkownik jest zobowiązany do powstrzymania się od wszelkiej działalności mogącej zakłócić prawidłowe funkcjonowanie strony Facebook i Instagram, w szczególności do umieszczania treści mających na celu godzenie w dobre imię oraz wizerunek PUP w Słupcy lub jego pracowników.
- Administrator strony Facebook i Instagram PUP w Słupcy zastrzega sobie prawo do usunięcia lub ukrycia wpisów naruszających niniejszy Regulamin, jak również wszystkich innych treści, co do których występować mogą zastrzeżenia co do zgodności z ogólnie obowiązującymi przepisami, przyjętymi normami i zasadami współżycia społecznego, bez wcześniejszego powiadomienia użytkownika.
- Użytkownicy mogą zgłaszać treści, które uważają za nieodpowiednie, drogą mailową na adres PUP w Słupcy.
- Administrator zobowiązuje się do moderowania treści zamieszczanych przez użytkowników na stronie Facebook i Instagram w ciągu 24 godzin od zgłoszenia treści jako nieodpowiedniej lub naruszającej postanowienia regulaminu.
- Administrator strony Facebook i Instagram może zablokować Użytkownika w przypadku, gdy:
- narusza on postanowienia niniejszego Regulaminu;
- nazwa Użytkownika jest niezgodna z prawem lub dobrymi obyczajami;
- istnieje duże prawdopodobieństwo, że konto, z którego dokonywany jest wpis, jest fikcyjne lub fałszywe, gdy jego użytkownik podszywa się pod inną osobę, organizację lub kogoś.
- Zablokowanie użytkownika może mieć charakter tymczasowy lub trwały, w zależności od rodzaju i powagi naruszenia.
- W przypadku wątpliwości lub błędów związanych z nałożoną blokadą, użytkownik ma prawo zwrócić się do Administratora strony Facebook i Instagram z prośbą o ponowne rozpatrzenie decyzji.
- Użytkownicy mogą zgłaszać skargi dotyczące działania strony Facebook i Instagram lub treści na nich zamieszczanych poprzez wiadomość na adres e-mail PUP w Słupcy.
- Administrator zobowiązuje się rozpatrzyć zgłoszenie w ciągu 7 dni roboczych od jego otrzymania oraz poinformować użytkownika o podjętej decyzji.
- PUP w Słupcy nie ponosi odpowiedzialności za niezgodne z prawem korzystanie z strony Facebook i Instagram przez Użytkownika.
- PUP w Słupcy zastrzega sobie prawo do zakończenia działania strony Facebook i Instagram w dowolnym momencie z powodów organizacyjnych, technicznych lub innych uzasadnionych okoliczności.
- W miarę możliwości użytkownicy zostaną poinformowani o zakończeniu działalności strony Facebook i Instagram z co najmniej 7-dniowym wyprzedzeniem, aby umożliwić im zapoznanie się z archiwalnymi materiałami.
- Użytkownikowi nie przysługują żadne roszczenia w związku z ewentualnym zamknięciem profilu.
- Użytkownicy korzystający z strony Facebook i Instagram są informowani, że ich dane osobowe, w szczególności imię, nazwisko oraz treści zamieszczane w ramach komentarzy lub postów, mogą być przetwarzane w celu moderacji oraz zapewnienia bezpieczeństwa strony Facebook i Instagram.
- PUP w Słupcy przetwarza dane zgodnie z przepisami RODO, a szczegółowe informacje na temat przetwarzania danych znajdują się w dokumencie „Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych użytkowników portali społecznościowych obserwujących profile PUP w Słupcy" dostępnym na stronie PUP w Słupcy pod adresem: slupca.praca.gov.pl.
- Użytkownik może żądać wglądu, sprostowania, ograniczenia lub usunięcia swoich danych osobowych zgodnie z zasadami zawartymi w klauzuli informacyjnej.