Опубліковувач

Regulamin korzystania z strony Facebook i Instagram Powiatowego Urzędu Pracy w Słupcy

ZARZĄDZENIE NR 36/2024
DYREKTORA POWIATOWEGO URZĘDU PRACY W SŁUPCY
z dnia 2 grudnia 2024r.
w sprawie wprowadzenia Regulaminu korzystania z strony Facebook i Instagram
Powiatowego Urzędu Pracy w Słupcy

Na podstawie § 5 ust. 1 i ust. 2 pkt 9 i 11 Statutu Powiatowego Urzędu Pracy w Słupcy nadanego uchwałą Nr XIX/123/08 Rady Powiatu Słupeckiego z dnia 27 czerwca 2008 r. w sprawie nadania statutu Powiatowemu Urzędowi Pracy w Słupcy (Dz. Urz. Woj. Wielkopolskiego Nr 129, poz. 2375) zarządza się, co następuje:

§ 1. Wprowadza się Regulamin korzystania z strony Facebook i Instagram Powiatowego Urzędu Pracy w Słupcy, stanowiący załącznik do niniejszego zarządzenia.

§ 2. Zarządzenie podaje się do wiadomości przez zamieszczenie na stronie: internetowej Powiatowego Urzędu Pracy w Słupcy (slupca.praca.gov.pl) oraz Facebook (https://www.facebook.com/PUPslupca/), Instagram (https://www.instagram.com/pup_slupca/)

§ 3. Wykonanie zarządzenia powierza się kierownikowi Działu Organizacyjno-Administracyjnego.

§ 4. Zarządzenie wchodzi w życie po upływie 7 dni od dnia zamieszczenia
 

Załącznik do zarządzenia Nr 36/2024
Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy w Słupcy z dnia 2 grudnia 2024r.

Regulamin korzystania z strony Facebook i Instagram
Powiatowego Urzędu Pracy w Słupcy

§ 1
  1. Regulamin określa ogólne zasady korzystania z strony Facebook i Instagram Powiatowego Urzędu Pracy w Słupcy z siedzibą ul. Piastów 2, 62-400 Słupca, zwanego dalej PUP w Słupcy.
  2. Przed rozpoczęciem korzystania z strony Facebook i Instagram PUP w Słupcy Użytkownicy są zobowiązani zapoznać się z treścią niniejszego Regulaminu. Podejmując jakiekolwiek czynności w ramach strony Facebook i Instagram PUP w Słupcy Użytkownik potwierdza, że zaznajomił się z treścią niniejszego Regulaminu oraz zobowiązuje się do przestrzegania jego postanowień.
§ 2
Zwroty użyte w Regulaminie mają następujące znaczenie:
  1. Strona Facebook – strona na portalu społecznościowym Facebook zarządzana przez PUP w Słupcy, dostępna pod adresem: https://www.facebook.com/PUPslupca/;
  2. Strona Instagram - strona na portalu społecznościowym Instagram zarządzana przez PUP w Słupcy, dostępna pod adresem: https://www.instagram.com/pup_slupca/;
  3. użytkownik – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, która odwiedza i korzysta z strony Facebook i Instagram, w szczególności poprzez skorzystanie z funkcji „Polub" lub „Obserwuj" oraz poprzez dodawanie własnych treści w ramach strony Facebook i Instagram;
  4. treści – wszelkie komentarze, wypowiedzi, materiały, informacje i dane (tekstowe, graficzne, audio, audiowizualne bądź wyrażone w inny sposób) umieszczane na stronie Facebook i Instagram.
§ 3
  1. Strona Facebook i Instagram nie stanową oficjalnej drogi komunikacji z PUP w Słupcy, służą wyłącznie celom informacyjnym. Strony nie są oficjalnym kanałem do składania pism, wniosków, skarg, czy inicjowania jakichkolwiek innych działań formalnych związanych z zadaniami PUP w Słupcy. Wszelkie treści o wskazanym powyżej charakterze oraz ewentualne zgłoszenia należy kierować bezpośrednio do PUP w Słupcy lub za pośrednictwem oficjalnych środków komunikacji przewidzianych w przepisach powszechnie obowiązującego prawa.
  2. Strona Facebook i Instagram stanową środek komunikacji do przekazywania informacji o działalności i wydarzeniach organizowanych przez PUP w Słupcy oraz służą do promocji usług, wydarzeń i realizowanych projektów.
§ 4
  1. Administratorem strony Facebook i Instagram PUP w Słupcy jest informatyk tej jednostki, to on odpowiada za zarządzanie dostępem do stron oraz przyznawanie uprawnień osobom, które mają możliwość publikowania treści na stronach.
  2. Wszelkie treści oraz materiały publikowane na stronie Facebook i Instagram przez Administratora i osoby z dostępem są własnością PUP w Słupcy (z wyłączeniem materiałów, na których publikację Administrator uzyskał zgodę lub uzyskał licencję) i podlegają ochronie.
§ 5
  1. Użytkownik zobowiązany jest do korzystania z strony Facebook i Instagram w sposób zgodny z Regulaminem, obowiązującymi przepisami prawa, ogólnymi zasadami korzystania z sieci Internet, zasadami współżycia społecznego oraz celami utworzenia strony Facebook i Instagram.
  2. Użytkownik ponosi wyłączną odpowiedzialność za zamieszczanie przez siebie treści na stronie Facebook i Instagram, w tym za dostarczanie treści naruszających prawa osób trzecich, ich dobra osobiste oraz prawa własności intelektualnej. Publikowane treści stają się wiadomościami publicznymi z wszelkimi tego prawnymi konsekwencjami ich publikacji.
  3. Za naruszenie postanowień Regulaminu uznaje się zamieszczanie:
1) spamu – rozumianego jako treści publikowane przez boty oraz publikacje zagrażające prawidłowemu funkcjonowaniu strony, w tym narażające profile innych Użytkowników na negatywne skutki;
2) wpisów zawierających:
  • treści, zarówno tekstowe jak i graficzne, o charakterze: pornograficznym, erotycznym, powszechnie uznawanych za obraźliwe, wulgarne, brutalne, rasistowskie, homofobiczne, nakłaniających do przemocy i nienawiści oraz naruszających prawa osób trzecich,
  • informacje nieprawdziwe oraz wprowadzające w błąd,
  • pomówienia, oszczerstwa wobec osób czy podmiotów,
  • promocję ideologii o charakterze totalitarnym,
  • agitację wyborczą,
  • treści naruszające prawo oraz zasady współżycia społecznego,
  • treści o charakterze komercyjnym, reklamowym lub promocyjnym firm lub marek, które nie są zgodne z zakresem działalności PUP w Słupcy, w tym promowania firm lub marek w sposób niezgodny z określonymi wytycznymi serwisu internetowego Facebook ora Instagram,
  • dane nieprawdziwe lub przeinaczone, celowo wprowadzające w błąd, szokujące i budzące kontrowersje,
  • informacje sfabrykowane i sprzeczne, oraz przedstawiające fakty selektywnie bądź w nieodpowiednim kontekście, skutkiem czego odbiorca może być wprowadzony w błąd lub niezwiązanych z głównym celem strony Facebook i Instagram.
  1. Użytkownik jest zobowiązany do powstrzymania się od wszelkiej działalności mogącej zakłócić prawidłowe funkcjonowanie strony Facebook i Instagram, w szczególności do umieszczania treści mających na celu godzenie w dobre imię oraz wizerunek PUP w Słupcy lub jego pracowników.
§ 6
  1. Administrator strony Facebook i Instagram PUP w Słupcy zastrzega sobie prawo do usunięcia lub ukrycia wpisów naruszających niniejszy Regulamin, jak również wszystkich innych treści, co do których występować mogą zastrzeżenia co do zgodności z ogólnie obowiązującymi przepisami, przyjętymi normami i zasadami współżycia społecznego, bez wcześniejszego powiadomienia użytkownika.
  2. Użytkownicy mogą zgłaszać treści, które uważają za nieodpowiednie, drogą mailową na adres PUP w Słupcy.
  3. Administrator zobowiązuje się do moderowania treści zamieszczanych przez użytkowników na stronie Facebook i Instagram w ciągu 24 godzin od zgłoszenia treści jako nieodpowiedniej lub naruszającej postanowienia regulaminu.
  4. Administrator strony Facebook i Instagram może zablokować Użytkownika w przypadku, gdy:
  1. narusza on postanowienia niniejszego Regulaminu;
  2. nazwa Użytkownika jest niezgodna z prawem lub dobrymi obyczajami;
  3. istnieje duże prawdopodobieństwo, że konto, z którego dokonywany jest wpis, jest fikcyjne lub fałszywe, gdy jego użytkownik podszywa się pod inną osobę, organizację lub kogoś.
  1. Zablokowanie użytkownika może mieć charakter tymczasowy lub trwały, w zależności od rodzaju i powagi naruszenia.
  2. W przypadku wątpliwości lub błędów związanych z nałożoną blokadą, użytkownik ma prawo zwrócić się do Administratora strony Facebook i Instagram z prośbą o ponowne rozpatrzenie decyzji.
§ 7
  1. Użytkownicy mogą zgłaszać skargi dotyczące działania strony Facebook i Instagram lub treści na nich zamieszczanych poprzez wiadomość na adres e-mail PUP w Słupcy.
  2. Administrator zobowiązuje się rozpatrzyć zgłoszenie w ciągu 7 dni roboczych od jego otrzymania oraz poinformować użytkownika o podjętej decyzji.
§ 8
  1. PUP w Słupcy nie ponosi odpowiedzialności za niezgodne z prawem korzystanie z strony Facebook i Instagram przez Użytkownika.
  2. PUP w Słupcy zastrzega sobie prawo do zakończenia działania strony Facebook i Instagram w dowolnym momencie z powodów organizacyjnych, technicznych lub innych uzasadnionych okoliczności.
  3. W miarę możliwości użytkownicy zostaną poinformowani o zakończeniu działalności strony Facebook i Instagram z co najmniej 7-dniowym wyprzedzeniem, aby umożliwić im zapoznanie się z archiwalnymi materiałami.
  4. Użytkownikowi nie przysługują żadne roszczenia w związku z ewentualnym zamknięciem profilu.
§ 9
Strona Facebook i Instagram jest otwarta dla wszystkich co oznacza, że zamieszczane wpisy będą dostępne dla wszystkich użytkowników. Zalecane jest podejmowanie rozważnych decyzji dotyczących upublicznianych treści.
§ 10
  1. Użytkownicy korzystający z strony Facebook i Instagram są informowani, że ich dane osobowe, w szczególności imię, nazwisko oraz treści zamieszczane w ramach komentarzy lub postów, mogą być przetwarzane w celu moderacji oraz zapewnienia bezpieczeństwa strony Facebook i Instagram.
  2. PUP w Słupcy przetwarza dane zgodnie z przepisami RODO, a szczegółowe informacje na temat przetwarzania danych znajdują się w dokumencie „Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych użytkowników portali społecznościowych obserwujących profile PUP w Słupcy" dostępnym na stronie PUP w Słupcy pod adresem: slupca.praca.gov.pl.
  3. Użytkownik może żądać wglądu, sprostowania, ograniczenia lub usunięcia swoich danych osobowych zgodnie z zasadami zawartymi w klauzuli informacyjnej.
§ 11
We wszystkich sprawach nieujętych w niniejszym Regulaminie obowiązują przepisy zawarte w Regulaminie serwisu Facebook i Instagram.
§ 12
Niniejszy Regulamin obowiązuje od dnia zamieszczenia go na stronie internetowej PUP w Słupcy.