Uruchomiono nową usługę, która umożliwia uzyskanie informacji o rynku pracy również przez osoby niesłyszące lub słabosłyszące posługujące się językiem migowym.
Usługa realizowana będzie przez Centrum Informacyjne Służb Zatrudnienia Zielona Linia za pośrednictwem platformy do rozmów video MS Teams i jest dostępna od 1 sierpnia 2022 r. Nowy kanał komunikacji obsługiwany będzie przez konsultanta Zielonej Linii ze znajomością języka migowego (PJM).
Oprócz znanych dotąd form kontaktu z konsultantami Zielonej Linii (telefon, czat, e-mail), teraz informacje o rynku pracy mogą uzyskać również osoby niesłyszące lub słabosłyszące, posługujące się polskim językiem migowym (PJM).
Do kogo skierowana jest usługa?
Usługa jest skierowana do osób niesłyszących i słabosłyszących, które znają polski język migowy (PJM) i które chcą uzyskać informacje o rynku pracy.Jak skorzystać z usługi?
Są dwa sposoby na wykorzystanie komunikacji w języku migowym:- Porozmawiaj z konsultantem Zielonej Linii, który zna język migowy, przez Internet. Połączenie jest możliwe z dowolnego miejsca i nie wymaga wizyty w urzędzie pracy.
- Jeżeli podczas wizyty w urzędzie pracy potrzebny Ci będzie tłumacz języka migowego, pracownik urzędu pracy połączy się z naszym konsultantem, który będzie tłumaczył rozmowę na język migowy.
Dzięki komunikacji wjęzyku migowym każda osoba zainteresowaną tą formą kontaktu uzyska potrzebne informacje dotyczące rynku pracy oraz usług powiatowych i wojewódzkich urzędów pracy.
Połączenie z konsultantem możliwe jest z adresu: https://zielonalinia.gov.pl/zl-migowy.Pod tym adresem dostępna jest również informacja nt. wymagań technicznych niezbędnych do realizacji połączenia.