Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), zwanego dalej RODO, Powiatowy Urząd Pracy w Słupcy informuje o zasadach przetwarzania Pani/Pana danych osobowych oraz o przysługujących Pani/Panu prawach z tym związanych:
- Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Powiatowy Urząd Pracy w Słupcy (dalej: PUP) reprezentowany przez Dyrektora PUP, z siedzibą w Słupcy, ul. Piastów 2, 62-400 Słupca, dane kontaktowe: numer telefonu 63 275 14 44, fax 63 275 14 44, adres email: pup@pup-slupca.pl.
- W sprawach związanych z Pani/Pana danymi proszę kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, dane kontaktowe: adres email: iod@comp-net.pl.
- Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu:
- zawarcia i realizacji umowy o pracę, naliczania wynagrodzeń, obliczania i odprowadzania podatków oraz obliczania, odprowadzania składek ZUS i przyznawania świadczeń socjalnych z ZFŚS na podstawie obowiązku prawnego ciążącego na administratorze określonego w ustawach: ustawie z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy, ustawie z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych, ustawie z dnia 27 sierpnia 2009 r. o zakładowym funduszu świadczeń socjalnych oraz aktami wykonawczymi do tych ustaw, zgodnie z art. 6 ust.1 lit. c oraz art. 9 ust. 2 lit. b RODO,
- przystąpienia do ubezpieczenia grupowego, zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. a RODO na podstawie zgody udzielonej firmie ubezpieczeniowej, która jest administratorem danych zbieranych w celu ubezpieczenia grupowego oraz na podstawie umowy powierzenia, w której administrator ten powierzył przetwarzanie danych PUP w Słupcy.
- Odbiorcą Pana/i danych osobowych będą wyłącznie podmioty uprawnione do ich uzyskania na podstawie obowiązujących przepisów prawa, jednostki prowadzące działalność pocztową, banki, instytucje szkoleniowe oraz podmioty, z którymi Administrator zawarł umowy powierzenia danych (w tym dostawcy oprogramowania i systemów informatycznych).
- Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji wskazanych powyżej celów przetwarzania i w czasie określonym przepisami prawa (50 lat).
Zasady archiwizacji dokumentów oraz okres ich przechowywania określa instrukcja archiwalna oraz jednolity rzeczowy wykaz akt.
- W związku z przetwarzaniem przez PUP Pani/Pana danych osobowych, przysługują Pani/Panu, z zastrzeżeniem przepisów RODO:
- prawo dostępu do treści danych, na podstawie art. 15 RODO,
- prawo do sprostowania danych, na podstawie art. 16 RODO,
- prawo do usunięcia danych, na podstawie art. 17 RODO,
- prawo do ograniczenia przetwarzania danych, na podstawie art. 18 RODO,
- prawo do przenoszenia danych, na podstawie art. 20 RODO,
- prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych na podstawie art. 21 RODO.
W przypadku gdy przetwarzanie danych odbywa się na podstawie zgody przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
- W przypadku uznania, że przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy RODO przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
- Podanie danych osobowych jest obligatoryjne w oparciu o przepisy prawa. Konsekwencją niepodania danych osobowych będzie brak możliwości zawarcia umowy o pracę.
- Pani/Pana dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany i nie będą
profilowane.