Jednorazowa refundacja kosztów z tytułu składek ZUS

Jednorazowa refundacja składek na ubezpieczenia społeczne

Print Drukuj

Jaki jest cel jednorazowej refundacji składek na ubezpieczenia społeczne?

Celem refundacji składek na ubezpieczenia społeczne jest wsparcie osób mających trudności z wejściem lub powrotem na rynek pracy.

Kogo należy zatrudnić, aby móc ubiegać się o jednorazową refundację składek na ubezpieczenia społeczne?

Pracodawca może ubiegać się o jednorazową refundację składek w przypadku każdego bezrobotnego przyjętego ze skierowania powiatowego urzędu pracy dla którego zaplanowano tę formę pomocy w indywidualnym planie działania.

Kto może otrzymać jednorazową refundację kosztów składek na ubezpieczenia społeczne?

Wsparcie może otrzymać każdy pracodawca.

Co zyskują pracodawcy i jakie warunki muszą spełnić aby otrzymać jednorazową refundację składek na ubezpieczenia społeczne?

Refundacja składek na ubezpieczenia społeczne w związku z zatrudnieniem bezrobotnego skierowanego przez urząd pracy może nastąpić w przypadku, gdy:
  • pracodawca zatrudniał skierowanego bezrobotnego w pełnym wymiarze czasu pracy przez okres co najmniej 12 miesięcy oraz
  • po upływie 12 miesięcy zatrudnienia skierowany bezrobotny jest nadal zatrudniony.
Wysokość jednorazowo refundowanych składek na ubezpieczenia społeczne nie może przekroczyć 300% wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę obowiązującego w dniu spełnienia przez pracodawcę ww. warunków.

W jaki sposób starać się o przyznanie jednorazowej refundacji składek na ubezpieczenia społeczne?

Pracodawca musi złożyć wniosek o zawarcie umowy na jednorazowe refundowanie poniesionych kosztów z tytułu opłaconych składek na ubezpieczenia społeczne w związku z zatrudnieniem skierowanego bezrobotnego.

Do wniosku o jednorazową refundację składek na ubezpieczenie społeczne pracodawca musi dołączyć oświadczenie o niezaleganiu z wypłacaniem wynagrodzeń pracownikom oraz z opłacaniem należnych składek.

Pracodawca będący beneficjentem pomocy w rozumieniu ustawy z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej do wniosku musi dołączyć zaświadczenia lub oświadczenie o pomocy de minimis, w zakresie określonym w art. 37 tej ustawy oraz informacje określone w przepisach wydanych na podstawie art. 37 ust. 2a powołanej wyżej ustawy, przedkładane na wymaganym formularzu. Limit pomocy de minimis stanowi równowartość 200 tys. euro w okresie trzech kolejnych lat obrotowych.

Jednorazowa refundacja kwoty opłaconych składek na ubezpieczenia społeczne w związku z zatrudnieniem skierowanego bezrobotnego realizowana jest na podstawie umowy ze starostą.

Dodatkowe informacje

Na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów znajdują się m.in.:

Podstawa prawna

Informacje o publikacji dokumentu


Informacje szczegółowe urzędu

Jednorazowa refundacja składek na ubezpieczenia społeczne

Print Drukuj

Załączniki

1. Rozporządzenie w sprawie refundacji - do zapoznania się
1. Rozporządzenie w sprawie refundacji - do zapoznania się.pdf 102 KB
2. Regulamin przyznawania jednorazowego zwrotu składek - do zapoznania się
2. Regulamin przyznawania jednorazowego zwrotu składek - do zapoznania się.pdf 175 KB
3. Wniosek o zawarcie umowy o refundację - do wypełnienia przez Pracodawcę
3. Wniosek o zawarcie umowy o refundację - do wypełnienia przez Pracodawcę.doc 2343 KB
3a. Załacznik do wniosku Formularz informacji o pomoc de minimis - do wypełnienia
3a. Załacznik do wniosku Formularz informacji o pomoc de minimis - do wypełnienia.pdf 154 KB
3b. Instrukcja wypełniania tabeli w części D formularza - do zapozanaia się
3b. Instrukcja wypełniania tabeli w części D formularza - do zapozanaia się.pdf 149 KB
Informacje o publikacji dokumentu


Menu nawigacji